Bi-level Models for Project Selection with Reliability under the budget Limitation for the Distribution Systems of Electric Energy

Yuan Jinyun

Praia de Botafogo, 190, sala 317

25 de Agosto de 2016 às 16h

n this talk, we shall present some real problem of planning for limited budget in COPEL. For solving this problem, the bi-lever optimization model is constructed. Then real data was tested and compared with other popular methods. This problem is related to some proposed project for some energy company.

Yuan Jinyun possui graduação em Matemática - Nanjing Institute of Technology (1982) e doutorado em Matemática pela Associação Instituto Nacional de Matemática Pura e Aplicada (1993). Atualmente é professor titular da Universidade Federal do Paraná, editor associado da Applied Mathematics and Computation, editor of Computational and Applied Mathematics, membro de corpo editorial de Journal of Applied Mathematics, American Journal of Computational Mathematics, Matemática Universitária, coordenador do projeto de pesquisa da Companhia Paranaense de Energia desde 2000, coordenador regional da OBMEP, consultor, coordenador do projeto do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico e secretário regional da Sociedade Brasileira de Matemática. Tem experiência nos seguintes temas: convergence, least squares problems, preconditioned conjugate gradient method, generalized least squares problems e moment method, análise numérica e matemática industrial. Foi vice-presidente da Sociedade Brasileira de Matemática Aplicada e Computacional em 2008-2010. Atual diretor do Instituto de Matemática Industrial - FIEP/UFPR, membro da Academia Brasileira das Ciências, Comendador da Ordem Nacional do Mérito Científico.