Eventos Nacionais

Aula magna da Graduação com Eduardo Massad

Sede FGV - Auditório 12º andar

Sobre o Evento

Febre amarela: Como a matemática poderia ter ajudado a controlar essa tragédia

Nessa aula o Prof. Eduardo Massad mostrará vários modelos matemáticos que tem auxiliado a compreender a dinâmica da febre amarela, a otimização de estratégias de vacinação e o cálculo do risco de reintrodução da forma urbana em áreas infestadas pelo Aedes aegypti.

Eduardo Massad

Professor

Professor and Head of the Department of Forensic Medicine, Medical Ethics and Occupational Medicine, Faculty of Medicine, University of São Paulo, Brazil. Physician, Professor of Medical Informatics and Tropical Medicine, B.Sc. Physics, B.Sc. (Honors). Psychology, FIMA, Chartered Mathematician (IMA-UK), Chartered Scientist (SciCoun-UK), FRSM. Honorary Professor of Infectious Diseases, London School of Hygiene and Tropical Medicine. Honorary Professor of Infectious Diseases, London School of Hygiene and Tropical Medicine. Professor of Medicine at the National University of Singapore's Courage Fund. Visiting Professor of Statistics and Psychology, University of Derby, UK. Fellow of the Institute of Mathematics and Applications (FIMA). Fellow of the Royal Society of Medicine (FRSM). Associate Editor Epidemiology and Infection. Associate Editor of Infectious Disease Modeling.

Sede FGV - Auditório 12º andar

Praia de Botafogo, 190