Regularization by noise in ODEs and PDEs

Christian Olivera (UNICAMP)

15 de Janeiro de 2019 às 16h

I will examine some aspects regarding the effects of noise on ordinary differential equations (ODEs) and partial differential equations (PDEs). This research field is extremely interesting and incredibly wide, with works in many different directions. I will focus only on the fundamental issue of well-posedness.

Christian Oliveira é professor do Departamento de Matemática da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) e possui doutorado pela Universidade de Buenos Aires (2007). Tem experiência na área de Matemática. Áreas de interesse são funções generalizadas não lineares, equações diferenciais parciais estocásticas, métodos probabilísticos em dinâmicas dos fluidos, Cálculo de Malliavin, etc, e recente interesse em sistemas de partículas.